-HER KARANLIĞIN BAĞRINDA BİR FECR SAKLI- "İM JEDEN DUNKELHEİT VERSTECKT EİN SONNENAUFGANG "

ASTIM,BRONŞİT VE ÖKSÜRÜK İÇİN;Yaşadığım Tecrübem”Sizlere de Şifa Olur İnşaAllah”

astim-alerjik-bronsit (1)

13380470214fc0fa2d798bc

İlaç derken sevgili kardeşlerim.
Benim yaşadığım gibi,birçok ailenin de sıkıntı yaşadığı bu tecrübemi uzun zamandır sizlere yazmak istedim .
Nasip bu gece imiş.

Geçen sene bir buçuk yaşında olan kızım ağır bir öksürük geçiriyordu .

Derin bir hırıltı ve balgamla beraber nefes alamaz hale gelmişti.

Antibiyotik ve ilaç kullanımına hep mesafeli olan ben doktorumuzun “astıma çevirecek” iknasıyla antibiyotiğin ilk kürüne başlamıştık.

Ayriyeten nebulizatör cihazıyla da ilaçlı buhar desteği veriyorduk ki kızım, iyi olmaktan ziyade gittikçe hastalığı daha da kronikleşiyordu.

Geceleri ağır hırıltıyla beraber  nefes alamaz hale gelmişti.

Bir de nebulizatör cihazının ona verdiği sıkıntı adeta işkenceye dönmüştü ki,yavrucuğum uyanıkken ve uyurken terlemekten adeta suyun içinde yüzüyordu.

Doktora kontrole götürdüğümün her defasında ve telefon görüşmelerimizde ki hekimimiz sağolsun şehrimizin en iyi hekimlerinden olmakla beraber tavsiyeleri hiç bir fayda vermiyordu.

O da çaresiz antibiyotiğin ikinci reçetesini yazmak zorunda kalmıştı.
O gün derin düşüncelerle eve dönerken yolda değer verdiğim bir ablamızla karşılaştım.
Bana oğlunun bundan on yedi sene önce çok daha ağır bir durumda olduğunu, hekimlerin bu çocuk Ankara’da altı ay yatmak zorunda yoksa düzelemez” dediklerini ve bana tavsiye edeceği yulaf kürüyle çocuğunun tamamen bu hastalığı nasıl sildiğini anlattı.

Sağolsun ablamız  bana hemen köyden yulaf gönderdi ve  bende işe koyuldum.

Tarifi anlatıldığı gibi yapmaya çalıştım,kendisini defalarca aradım.

Gerçekten kardeşlerim,tarifi yaptıktan sonra, o ağır hırıltı ve öksürük içinde olan kızımın öksürüğü iki gün içinde ,hırıltısı da  4 gün içinde  kesildi.

Rabbimin nimetlerine şükürler olsun .Mutluluğumu bu sıkıntıyı yaşayan annelerin çok iyi anlayacağını biliyorum.

İlaç sanayisinin çare bulamadığı bu hastalığa, bir yulaf suyu biİznillah derman oluyordu.

Nihayet kardeşlerim, kızımın kontrol günü gelip çatmıştı.Doktora gitmeden önce tarifi bir güzel yazdım.

Yazdığım tarifi ona vermek istiyordum ,kabul eder ümidiyle kızımı da  alarak yola çıktım.
Kızımı doktora götürdüğümde ;

-“Doktor Bey doğrusu şu ki yazdığınız reçeteyi ikinci kez kullanmadım.

(niçin kullanmak istemediğimin sebebini anlattım) fakat bana tavsiye edilen şu bitkisel  tarifi kullandım” dediğimde doktor kızımı muayene ettiğinde hayretini gizleyemedi.

Çünkü haftalardır hırıltı,balgam,öksürükten muzdarip olan yavrucuğum mutlu bir şekilde karşısında duruyordu.
Ve dedim ki;
“Doktor Bey Siz de biliyorsunuz ki birçok aile bu hastalıktan ötürü çok çaresiz düşüyor şayet uygun görürseniz ,çocuğumun dününü ve bugününü gören ve takip eden bir hekim olarak bu bitkisel  tarifi size de verebilir miyim ,muztarip olan hastalara verir misiniz ?.

Fakat bitkilerle yapılan tedaviye nasıl bakıyorsunuz bilmiyorum ama inşallah bu tarif bize derman olduğu gibi birçok aileye de “İnşaAllah”  derman olur” dedim.

Tebessüm ederek “hayır neden karşı olayım “diyerek tarifi yazdığım kağıdı benden aldı.
Şimdi kardeşlerim size bronşit , astım ve öksürkten muzdarip olan  hastaları için kullanılan bu tarifi yazacağım.

İnşaAllah bizlere derman olduğu gibi ,sizlere de derman olur.

Önce ölçü olarak bir buçuk litrelik büyük su meşrebesi ( resimdeki gibi)kadar yulafla silme dolduruyorsunuz …, yulafı ben şehrimizde bulamadım.
Daha çok at ve hayvan besleyen çiftçilerde bulursunuz veya köylerde yaşayanlardan rica edin.
Yulafı güzelce taşlardan ayıklıyorsunuz. Biraz uzun sürüyor .Eşimle beraber oturduğumuzda iki saatimizi almıştı.Ama siz önce elekten eleyin sonra ayıklayın daha çabuk oluyor bunu da sonradan öğrendik.

Yulafları yıkadıktan sonra 5lt suyun içine koyuyorsunuz ve kaynatıyorsunuz,ta ki kaynayarak suyu azalacak öyle ki siz göz kararı “evet ben bu tencereyi süzersem buradan 7 bardak su çıkar” deyinceye kadar.

Sonra yulafları süzüp kalan 7 bardak suyu cam kavanozlara koyuyorsunuz ve soğuduktan sonra buzdolabına kaldırıyorsunuz.

Hasta olan kişi bir bardak yulaf suyunu 24 saat içinde içmek zorunda.

Ama yavaş yavaş ama bir defa da fark etmiyor.

Önemli olan 24 saatte bir bardak yulaf suyunu içmiş olması.

İçmeden önce çok az ılıtıp balla tatlandıracaksınız.Şerbeti anımsatan Çok hoş bir tadı oluyor.

Damak tadında çok seçici olan kızım neredeyse bir bardağın hepsini içmek istiyordu.

Böyle yedi gün içinde yedi bardağı bitirmesi gerekiyor.

Sonra on beş gün ara vereceksiniz.

Şayet kusarsa korkma demişti ablamız bana.

Çünkü içerdeki balgamı toplayıp dışarı atıyor.

Gerçekten öyle oldu kızım çok hafif kusmuştu ama hamd olsun o kusmayla beraber hırıltısıda geçti.

On beş gün sonra ablamızın dediği gibi sanki tekrarlayacak gibi oldu.

Hemen bir kür daha yaptım.Hamd olsun o günden bugüne bir sıkıntı yaşamadım.

Bu kışta kızımın hafif bir öksürüğü başlamış gibi oldu ki ben yine yulaf aramaya düşmüşken hamd olsun ıhlamurla durumu çabucak atlattık.

Değerli kardeşlerim inşallah bir buçuk sene sonra ancak yazması nasip olan bu tarif bizlere faydalı olduğu gibi sizlere de faydalı olur .
Yüce Rabbim ŞAFİİ ismiyle tüm hastalarımıza hayırla  şifasını ihsan eylesin.
Selam ve Dua ile.
“Fecr Anasayfa”

yulaf-1 SU TASI

11 responses

  1. öznur issisu

    Ben yulafin kendi Yoksa yulaf kepegi de olurmu bu kürde diye soracaktim.

    26 Aralık 2014, 16:06

    • Öznur hanım.Yulaf kepeği hakkında bir şey söyleyemeyeceğim.Yapmadığım ve sonucunu bilmediğim bir şey hakkında yorum yapmam doğru olmaz.Ama yazımda belirttiğim gibi kendi denemelerim ve sonuçlarını sizlerle paylaşmaya çalıştım.Ama taktir edersiniz ki hiç bir zaman yulafın kendisi gibi öğütülmüş ve kepekleşmiş hali bir olmaz.Bulmakta sıkıntı yaşıyorsanız köylerde oturanlardan yardım isteyin ve şayet bulursanız da en az beş kilo alın bir kenarda dursun çünkü bulması gerçekten zor oluyor.Hayırlı şifalar diliyorum.

      30 Aralık 2014, 09:25

  2. Merhaba birinci sorum yulafları kabukları ile mi kaynatıyoruz, ikincisi nette astım bronşit gibi hastalıklar için daha ziyade arpadan bahsediyor, bir fikriniz var mıdır? Yulafdan sonra bir de arpa denemeli miyiz?

    29 Aralık 2014, 20:11

    • Evet yulafları içindeki taşlardan samanlardan ayıklıyoruz ve yıkıyor ve süzüyoruz ve resimde gösterildiği gibi bütün olarak 5 lt suyun içinde kaynatıyoruz.Hayırlı şifalar diliyorum.

      30 Aralık 2014, 09:21

  3. Kevser

    17 aylik bebege kullanilabilri mi oglum 3 gubdur cok hasta dun 40 derece atesle gittik rontgen ve kan degerlerine bakildi bronsit teshisi konuldu .Antibiyotige basladik bize de hava verdiler ama bi gelisme yok yine suanda bile atesi var internette care ararken rastgeldim bu yaziya da…

    02 Şubat 2016, 21:50

    • kullananlar var fakat siz bilirsiniz

      17 Mart 2016, 17:39

  4. Serpil

    Acaba hazır yulaf ezmesi olmazmı bende çok muzdaribim bu dertten başka birşey olmazmiki

    08 Haziran 2016, 11:59

  5. Serpil

    Acaba hazır yulaf ezmesi olmazmı bende çok muzdaribim bu dertten başka birşey olmazmiki çaresiz kaldım

    08 Haziran 2016, 11:59

  6. ismail topçu

    Yulaf yeşil olanındanmı kullanacagız yoksa resimdeki sarı olan rekdenmi cevap yazarsanız duacınız olurum

    09 Temmuz 2016, 02:02

    • Değerli kardeşim köylülerde bulabilirsiniz.Resimde olduğu gibi işlenmemiş kabuğu ile beraber olacak.Aktarlarda toz olanı da var fakat hiç denemedim.Denediğim ve ölçüsünü bildiğim yarif ettiği şekildedir.

      09 Temmuz 2016, 08:33

  7. ismail topçu

    Aktardan ne diye alacagım hep yeşil yulaf samanı varmış.sizin ki sarı nerden bulabilirim

    09 Temmuz 2016, 02:04

Bir Cevap Yazın

