-HER KARANLIĞIN BAĞRINDA BİR FECR SAKLI- "İM JEDEN DUNKELHEİT VERSTECKT EİN SONNENAUFGANG "

Konferans Notlarım Ve İskilip Seyahatimiz

Günler öncesinden sayfamızda da yayınladığımız gibi SabihaAteş  Alpat Hocamızın İskilip’te

Kur’an’ı Okudun mu? başlıklı  konferansı  vardı .

Bu bağlamda İskilip ,  Atıf Hoca’mızın mazlumca ve fakat kahramanca kıyamıyla adından söz ettirmeye devam edecektir.Atıf Hoca’mıza yakışır bir şekilde İskilip halkının da İslami duyarlılığı hemen göze çarpıyor .

 

En güzel manzara salonu dolduran hanım kardeşlerimizin  samimi katılımı idi.Konferansın konusu da  bu duyarlılığa anlam kattı.Hocamız konferansı dikkatle dinleyen hanım kardeşlerimizin bu duyarlılığı için teşekkür etti .

 

Konferansta kısa kısa ana başlıklarla Müddesir ve Müzemmil sureleri  değinilirken,Mü’minin geceninbir kısmında ruhunu arındırmak için kalması,okuması ,arınması ve uyarma,tebliğ sorumluluğunu üstlenmesi gerektiği vurgulandı.Yüce Allah’ın kitabının önceliğinin öncelenmesi gerektiği hatırlatıldı ve şu küçük temsile yer verildi.

 

Örneğin;Sizin bir çiftçi olarak çok acil sürülmesi  gereken bir tarlanız var ve bunun için bir işçi tuttunuz.Fakat bu işçi tarlanızı  sürmek yerine sizin kapınızın önünü tertemiz yaptığından size bahsediyor ve bu hususta sizden taktir bekliyor.Tabi siz de bu olay karşısında ondan istediğinizin buolmadığını , önceliğinin tarlanız olduğunu ve kapının önünün temizlenmesinin sizin için bir şey ifade etmediğini söylüyorsunuz.

 

İşte verilen bu temsilde zihnimde birçok Yüce Allah’ın öncelemediği amellerle meşgul olan cemaatler canlandı.Nasıl canlanmasın ki,Yüce Allah’ın hükümleri yok sayılarak hükümsüz bırakılmak istenirken ,Müslümanların hangi amellerle meşgul olduğunu lütfen siz de düşünün.

Konferansta Müslüman kadının tesettürünün,konuşmasının ,yürümesinin ahlakının, Yüce Allah’ın kitabına mutabık olması gerektiği veMüslüman kadının asla dizi filmlerle meşgul olamayacağının altı çizildi.  

 

 Sorular ve cevaplar kısmından bir soru da  “Halkı yüzde doksan dokuz Müslüman olan bir ülkede neden Yüce Allah’ın kitabı hakim değil ve neden bundan üzüntü ve rahatsızlık duymuyoruz” sorusuna Hocamz,halkın iyi niyetli olduğu ve cumhuriyet tarihiyle beraber  bu halkın üstünde birçok oyunlar oynandığı vefakat en büyük vebalin Yüce Allah’ın kitabını bilipte tebliğ etmeyen ve gayret göstermeyenlerin üzerinde olduğu vurguladı.

 

Konferansın bitiminde ,Hoca Hanım yazmış olduğu eserleri imzaladı.Kitaplar yok satınca bize de , son eseri olan” Zulüm Yağdı Burası Irak” isimli kitabından başka kitap almak nasip olmadı.

 Hayatımda çokça önemsediğim ve gerçekten birçok  güzelliklerini gördüğüm şey de Mü’min kardeşinden dua istemektir.

Arkadaşlarım Mekke’de  bu husuta bana dua dilencisi derlerdi.

Evet temiz bir ağızla yapılan duanın dilencisiyim ve bugünde özellikle yavrularımızı da yanımıza alarak götürmeyin bebekleri yollarda perişan etmeyin, biz bakarız isteklerine rağmen dua için  yollara düştük .

 

Yavrularım için Hocamızdan dua istedim ve Allah razı olsun onca yoğunluğuna rağmen bizi kırmayarak yavrularımı tek tek kucağına alarak  dua etti.

 Ben de anneleri olarak dua ediyorumki Yüce Rabbim yavrularımı, Yüce İslam’ın yılmaz hizmetkârlarından kılsın ve onlara ve tüm İslam Ümmetinin evlatlarına, dinimizin yüceliğini  ve güzelliğini anlatabilecek  yürek gücü versin.

Alimleri seviniz ve Yüce Allah’a yakın olduğunu hissettiklerinizin dualarını isteyiniz.

Ecdadımız der ki ;tecrübeyle görülmüştür ki ,alimleri sevenlerin ve meclislerinde bulunanların ve onların Yüce Allah’a hürmet ettiği sürece  hürmet edenlerin çocukları alim olur.

Duamızı aldıktan sonra Şehit Mehmet Atıf Hoca’mızın kabriniziyaret ettik.Kabir ziyareti için kabre yaklaştıkça değişik bir duygu kapladı yüreğimi,nasıl desem bilmiyorum,hüzün ,acı,öfke,sevinç  ve suçluluk.

Evet hüzün ve acı…

Cumhuriyetin,  zehirli bir hançer gibi bu ümmetin evlatlarını katlederek  akıttığı kanlar..

Öfke…, hâla bu  kadar zulme rağmen , dünya şarabı sarhoşluğuna kapılarak  zalimlere hayran olabilme  basiretsizliği.

Sevinç..,bir  Mü’minin ulaşabileceği en yüksek bir mertebeye ulaşmış bir “ŞAHİDE” bu kadar yakın olabilmek….

Ve suçluluk hissettim.

Bir ŞEHİD’in bıraktığı davasının sorumluluğunu hakkıyla üstlenememiş olmanın  suçluluğu  .

Kabrin başında kalmak istedim günlerce belki haftalarca.

Yavrularıma anlatmak istedim ,onun yılmaz ve yıkılmaz imanının bedelini…

Bana kalkıp konuşmasını istedim.Şehit kanıyla  bana anlatmasını ,mazlum kanıyla bana anlatmasını istedim,davamızın hâla garip olduğunu görmesini istedim,hüzünlü yüreğime yeniden bir ses  vermesini  istedim. 

O da lisan-ı hâl ile  kalbimde ayağa kalkarak o Dağ gibi  duruşuyla  bana bir ses verdi ve yaralı gönlüme  seslendi.

“Çok sözden hacet isteme sakın !

 Ben ŞEHİDİM ,Ben sana ŞAHİD Değil miyim ? DEDİ .

                                    Fecr Anasayfa   9 RECEB 1434

                                                                                         19.5.2013

Bilder-0106İSKİLİPLİ ATIF HOCAİSKİLİPLİ ATIF HOCA.

Bir Cevap Yazın

