-HER KARANLIĞIN BAĞRINDA BİR FECR SAKLI- "İM JEDEN DUNKELHEİT VERSTECKT EİN SONNENAUFGANG "

“BU KUR’AN BİR BÜYÜK HABER’DİR”

5 responses

  1. gunel

    sizden xais edirem ehzeb suresi(33)( 4) cu aye barede aciklama yapasiniz allah hec br kisinin sinesinde iki urek yaratmamis.eger mumkunse onceden tesekkurler

    28 Nisan 2012, 10:55

    • Müsait olduğum bir zaman inşaAllah yaynlayacağım kardeşim.

      28 Nisan 2012, 12:00


    • Ahzab Suresi, Ayet 4: “Allah bir kişinin göğüs boşluğunda iki kalp yaratmamıştır, ana Mumsema Ahzab Suresi, Ayet 4: “Allah bir kişinin göğüs boşluğunda iki kalp yaratmamıştır, analarınıza benzeterek ‘haram olsun’ dediğiniz eşlerinizi analarınız kılmamış, evlâtlıklarınızı da oğullarınız olarak kabul etmemiştir” Bu ayeti açıklar mısınız?

      “Allah bir kişinin göğüs boşluğunda iki kalp yaratmamıştır, analarınıza benzeterek ‘haram olsun’ dediğiniz eşlerinizi analarınız kılmamış, evlâtlıklarınızı da oğullarınız olarak kabul etmemiştir Bunlar sizin kendi iddianızdır; hak ve hakikati Allah söyler, doğru yolu da O gösterir”(Ahzab, 33/4)

      Ayetin Açıklaması: Kalp, mecazi olarak duygu ve düşünce merkezi anlamında da kullanılmaktadır Gelecek âyetlerde bazı Câhiliyye âdetleriyle münafıklardan söz edileceği, bu âdetlerin fıtrata ve gerçekliğe ters düştüğü, bir kimsenin iki tanrısı ve iki dini olamayacağı ifade edileceği için bunlara bir giriş ve dayanak olmak üzere vecize değerindeki şu cümleye yer verilmiştir: “Allah bir kişinin göğüs boşluğunda iki kalp yaratmamıştır”

      Evet Allah insanda tek kişilik, tek vicdan ve tek akıl yaratmıştır İdrak, duygu, karar ve iman bu yeteneklerle elde edilmektedir İki yüzlüler, inanmış gözüken ama içten inanmayanlar, gizli olarak farklı din taşıyanlar iki dinli değillerdir, onların da bir dini vardır, bu din İslâm’a aykırı olduğundan münafıklar da inkarcıdır; üstelik bu durumlarını menfaatleri sebebiyle gizledikleri için Müslüman olmayanların en aşağı mertebesinde bulunmaktadırlar (Nisa 4/145)

      Keza bir İnsanın karısı ile anasına, başkalarının çocukları ile kendi çocuklarına karşı duyguları farklıdır Karının aynı zamanda ana, başkalarından olma çocukların öz evlât olabilmesi için insanın iki kalbi, iki kişiliği olması gerekir Bu da olmadığına göre karısını anasına benzeten, -eski Arap geleneğine göre- “anam olsun, anamdır, bana haramdır” diyerek yemin eden kimsenin eşi onun anası ve dolayısıyla kendisine haram olmaz

      İslâm’dan önce Araplar eşlerine “Sen bana anamın sırtı gibisin” derler ve bu yemin yüzünden onları mağdur ederlerdi Zıhar denilen bu âdeti İslâm kınamış, kadınların zarar görmelerini engelleyecek hükümler getirmiştir (Bilgi için bk Mücadele 58/1-4)

      Bir başka Câhiliye uygulaması da babası belli olan veya olmayan çocukları evlât edinmek, onların kendi soy kütükleriyle ilişkilerini keserek kendi soylarına eklemek şeklinde oluyordu Bir göğüste iki kalbin olmaması nasıl bir fıtrat kanunu ise A’nın çocuğunun evlât edinme yoluyla B’nin çocuğu olamayacağı da bir fıtrat kanunudur

      Ayrıca İslâm’ın koyduğu örtünme, evlenme imkânı veya yasağı, çocuk-ebeveyn ilişkisi, karşılıklı haklar ve ödevler, miras gibi kurallar da, çocuklarla gerçek ana babalarının soy bağlarının kesilip değiştirilmesine, başkalarına ait çocukların -yakın akraba olmayan ailelerde- ailenin bir ferdi gibi kalıp yaşamasına ters düşüyordu Yapılmakta olan sosyal ve ahlâkî ıslahat içinde sıra bu âdetin kaldırılmasına gelmiş, “babalarının soyu ile anın” emri ile bu uygulamaya son verilmiştir

      Tefsir kitaplarında bu münasebetle Hz Peygamber (sav)’in evlâtlığı Zeyd b Hârise’den söz edilir ve âyetin inişine, onun bu durumunun sebep olduğu söylenir Zeyd çocuk iken kendi kabilesinden zorla alınmış, köleleştirilerek satılmış, elden ele dolaşarak Hz Hatice’ye gelmişti Hatice annemiz Hz Peygamber ile evlenince Zeyd’i ona hediye etmişti Peygamberimiz onu azat etti ve evlât edindi Zeyd’in ailesi, daha önce Medine’ye gelip çocuklarını bulmuşlardı Peygamberimiz kendisini seçimde serbest bıraktığı halde Zeyd Allah’ın Resulü’nü tercih etti, ailesi ile memleketine dönmedi Bu âyet gelinceye kadar kendisine Muhammed oğlu Zeyd derlerdi, âyet gelince kendi babasına nispet ederek Harise oğlu Zeyd dediler Artık o, Peygamber ailesinin bir ferdi değil, Müslümanların din kardeşi, Hz Peygamber’in sâdık bir bağlısı idi (İbn Kesîr, VI, 377; Ebû Bekir İbnü’1-Arabî, III, 1504 vd)

      İslâm’a göre himayeye muhtaç çocuklara bakmak, onları beslemek, büyütmek, sevaptır ve şerefli bir insanlık ödevidir Sevgili Peygamberimiz (sav) “Kimsesiz çocukları koruması altına alan kimse ile ben, cennette yan yana iki parmak gibi beraber olacağım” buyurmuştur (Müslim, “Zühd”, 42)

      Ancak bunu yapmak için çocuğun kendi soy kütüğü ile ilişkisini kesmek, öz ana babasını unutturmak hakkı olmadığı gibi, kanuni mirasçıların arasına katmak, aile içinde mahremiyet bakımından öz evlât gibi davranmak doğru ve gerekli de değildir Bunun yerine İslâm’ın tavsiyesi koruma altına almak, bakmak, büyütmek, ihtiyaçlarını karşılamak; hukuk ve helâl-haram kuralları bakımından ona öz çocuk gibi değil, bir din kardeşi gibi muamele etmektedir (ayrıca bkŞûrâ 42/49-50) (Bk Diyanet Tefsiri, Kur’an Yolu: IV/335-336)

      Sorularla İslamiyet

      28 Nisan 2012, 12:02

  2. ZÜMRAA

    paylaşım için teşekkürler. çok güzel ve insanı çok etliliyor, ürpertiyor. TÜM İNSANLARIN ŞU ZAMANDA ÜRKMEYE KENDİNİ DÜZELTMEYE İHTİYACI VAR.

    09 Mayıs 2012, 09:17

    • Ben de yorumlarınız için teşekkür ederim.

      09 Mayıs 2012, 15:49

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s